Werken bij het ND
Het Nederlands Dagblad is regelmatig op zoek naar nieuw talent dat ons team komt versterken. Zoek jij uitdagend werk in een inspirerende werkomgeving? Op deze pagina vind je onze vacatures.
VIDEO Content marketeer
(24 - 32 uur)
Het Nederlands Dagblad is de kwaliteitskrant van christelijk Nederland. De afdeling ND Zakelijk is verantwoordelijk voor multimediale verkoop van advertenties aan nationale merken en diensten en regionale adverteerders. Daarnaast gaan we partnerships aan en vermarkten we partnercontent. De afdeling heeft het afgelopen jaar een enorme verandering ondergaan en is volledig afgestemd op de huidige en toekomstige communicatiebehoefte van landelijke en regionale adverteerders. Onze strategie is gericht op het vergroten van ons aandeel in de markt. We zijn behoorlijk op weg, maar missen jou nog: een content marketeer die de vraagstukken vanuit het salesteam vertaalt naar marketingoplossingen.
wie we zoeken
Als content marketeer ga je voor ND Zakelijk aan de slag met het uitwerken van het marketingplan en het ontwikkelen en uitzetten van campagnes. Je werkt hiervoor nauw samen met de coördinator van ND Zakelijk en het salesteam. Je doet dit werk op ons kantoor of vanuit huis.
Je kerntaken zijn:
* het optimaliseren van mailing segmenten * het opzetten, uitvoeren en analyseren van mailcampagnes en social campagnes * het inrichten en optimaliseren van onze website ndzakelijk Je bent digitaal ingesteld, commercieel, creatief en hebt een vlotte pen en babbel. Je hebt een studie op hbo-niveau in de richting communicatie en/of marketing afgerond en minimaal een jaar relevante werkervaring. Ervaring met het schrijven van SEO-teksten is een pre. Ook is het handig als je kennis hebt van Mailchimp en Adobe programma's zoals Photoshop en InDesign. Je bent overtuigd christen.
wie wij zijn
Het Nederlands Dagblad is een schaamteloos christelijke krant die geen blad voor de mond neemt. Zuinig op onze lange traditie van degelijke, betrouwbare kwaliteitsjournalistiek, treden we open, onbevangen en innovatief de mediatoekomst tegemoet. Commercie en redactie houden we gescheiden.
Het Nederlands Dagblad dankt z'n herkenbare gezicht mede aan het hechte verband van professionele teamspelers. Lijnen zijn kort en we schakelen snel. Tegelijk is het een open organisatie, voortdurend op zoek naar wat beter kan. We houden van mensen die inspiratie brengen. Het Nederlands Dagblad wordt uitgegeven door een onafhankelijke gezonde onderneming die zich houdt aan de cao voor het Uitgeverijbedrijf. Het kantoor is gevestigd in Amersfoort, op loopafstand van het station.
informatie
Voor meer informatie kun je bellen met Dirk Jan van Deursen, coördinator van ND Zakelijk: 06-15421700. Een sollicitatiebrief met cv kun je tot en met 15 februari sturen naar vacature@nd.nl. We zorgen ervoor dat de sollicitatiegesprekken coronaproof worden gehouden. Een persoonlijkheidsonderzoek kan deel uitmaken van de selectieprocedure.
----------
Opinieredacteur
per 1 mei 2021
Op de redactie van het Nederlands Dagblad ontstaat door het vertrek van een collega een vacature voor de functie van opinieredacteur.
Dat is een sociale en taalvaardige redacteur die niet zelf op de voorgrond treedt, maar anderen helpt hun kennis en opvattingen in heldere taal en met goede argumenten te presenteren, in de krant en online.
wie we zoeken
Jij bent nieuwsgierig, zit bovenop de actualiteit en bent steeds op zoek naar originele en ongedachte invalshoeken. Daarbij heb je een goed gevoel voor de ontwikkelingen en thema's waarin lezers van het Nederlands Dagblad geïnteresseerd zijn.
Je kent of zoekt deskundigen die hun licht over actuele kwesties kunnen laten schijnen - niet alleen de bekende maar ook creatieve en verrassende stemmen.
Je communiceert soepel met wetenschappers en vaklui, politici en burgers, geestelijken en ondernemers, jongeren en gepensioneerden.
Je hebt de sociale vaardigheid om hen tot stellingname te prikkelen, en de taalvaardigheid om hun teksten voor onze brede lezerskring toegankelijk te maken. Dat doe je ook met ingezonden brieven: je selecteert, verbetert, kort in, en communiceert daarover met de inzenders.
Je hebt een dienstbare instelling: mensen die een goed verhaal hebben te vertellen, presenteer jij op ons podium voor geïnteresseerde lezers. Jouw onzichtbare, professionele hand zorgt voor prettig leesbare en goed gecomponeerde stukken - waar de naam van een ander boven staat.
Je hebt een relevante hbo- of academische studie afgerond en deelt de christelijke geloofsovertuiging van waaruit we deze krant maken.
wie wij zijn
Wij zijn een schaamteloos christelijke krant die geen blad voor de mond neemt. Zuinig op onze lange traditie van degelijke, betrouwbare kwaliteitsjournalistiek, treden we open, onbevangen en innovatief de media-toekomst tegemoet. Het Nederlands Dagblad wordt uitgegeven door een onafhankelijke, gezonde onderneming die zich houdt aan de cao voor het Uitgeverijbedrijf. Ons kantoor is gevestigd in Amersfoort, op loopafstand van het station.
informatie
Informeren of reageren kan via hoofdredacteur Sjirk Kuijper of adjunct-hoofdredacteur Hugo de Bruijne, bereikbaar via 088 - 1 999 999 . Een sollicitatiebrief met cv kun je tot en met 1 februari sturen naar vacature@nd.nl . Sollicitatiegesprekken hopen we in de tweede week van februari te voeren.
----------
'Journalisten van het Nederlands Dagblad zijn kritisch, maar kijken ook welwillend en met een open blik naar de wereld. Dat zorgt voor een heel prettige sfeer op de redactie.'
Maurice Hoogendoorn eindredacteur bijlage Gulliver
----------
Stagelopen bij het ND?
De redactie van het Nederlands Dagblad zoekt journalisten in opleiding (vierdejaars hbo of masterstudenten) die willen bewijzen wat zij waard zijn in een professionele, christelijk betrokken journalistieke organisatie. Er zijn in de loop van het jaar stageplekken vrij op diverse deelredacties.
wie wij zijn
Het Nederlands Dagblad is een schaamteloos christelijke titel met een lange traditie van degelijke, betrouwbare kwaliteitsjournalistiek. We maken een krant volgens ambachtelijke principes en spelregels, vanuit een christelijke levens- en wereldbeschouwing. Dat doen we in de overtuiging dat een gelovige manier van denken en kijken smaak geeft aan de journalistieke keuzes die je maakt; aan je observaties, beschrijvingen en analyses.
De redactie van de krant functioneert als een professionele, intellectuele en geestelijke werkgemeenschap; het Nederlands Dagblad dankt z’n herkenbare gezicht aan dit hechte verband van teamspelers. Het is ook een open organisatie, die voortdurend op zoek is naar jong talent, naar freelancers die iets specifieks toevoegen aan wat we in huis hebben. We houden van de reuring en inspiratie waar tijdelijke of ongeregelde voorbijgangers voor zorgen.
wie we zoeken
Voor stagiairs van de journalistieke vakopleidingen (hbo en academisch) biedt het Nederlands Dagblad alle ruimte om de kneepjes van het vak te leren en uit te oefenen volgens een hoge kwaliteitsstandaard en vanuit een christelijk betrokken beroepshouding.
Je wordt bij ons serieus genomen en ingeschakeld als een volwaardige collega. Als je werk goed is, kun je dagelijks publiceren en je portfolio uitbreiden. We laten je niet zwemmen maar maken je lid van ons team, je wordt niet in een hoekje gestald maar krijgt een goede werkplek in het midden van een redactie die geen formele of informele pikorde kent. We doen ons best om onze vakbekwaamheid en ons enthousiasme met je te delen, maar we luisteren en kijken ook naar jou met de verwachting dat je ons wat hebt bij te brengen.
Meer informatie over stages bij het Nederlands Dagblad is te verkrijgen bij adjunct-hoofdredacteur Daniël Gillissen (gillissen@nd.nl , 088 1 999 937 ).
De procedure is als volgt: we ontvangen graag een sollicitatiebrief. Daarna volgt een kennismakingsgesprek en een meeloopdag.
----------
'Ik vind het fijn om samen met alle collega's en afdelingen een mooi product te maken dat dagelijks door onze lezers wordt gewaardeerd.'
Ingrid van de Kamp commercieel medewerker ----------