Schrappen reclame met ‘woke’ chocolaatjes M&M’s blijkt mediastunt

Eerder deze week waren de chocoladefiguurtjes van M&M’s nog wereldnieuws. Met name de rechtse nieuws- en opiniezender Fox News noemde ze ‘woke’. Onder meer het feit dat een van de vrouwelijke M&M’s, groen van kleur, haar pumps inruilde voor sneakers zou een aanval zijn op klassieke genderrollen, aldus rechts Amerika. Daarom zou het bedrijf hebben besloten voortaan reclames te gaan maken met komiek Maya Rudolph.
Toch werden meteen al vraagtekens gezet bij het moment van die aankondiging van M&M’s. Zo maakte het snoepbedrijf al in december bekend dat Rudolph in de reclame van M&M’s zou spelen rond de Super Bowl. Het blijkt nu dus inderdaad om een reclamestunt te gaan. ‘Zowel de vernieuwde personages, als zij die het afgelopen jaar gelanceerd zijn, zijn en blijven de officiële woordvoerders van het merk’, laat het bedrijf weten.
M&M’s maakt al jaren reclames met de pratende chocolaatjes ‘Red’ en ‘Yellow’. De laatste jaren kregen zij steeds vaker gezelschap van die in andere kleuren.