Wij zijn trots op onze lezers
De campagne is bedacht en ontworpen door creatievelingen die tot ruim een jaar geleden het Nederlands Dagblad niet kenden, en ook nauwelijks een beeld hadden bij de doelgroep. Ze hebben daarom veel tijd genomen om de krant en haar abonnees te leren kennen. ‘Ik heb er geen seconde spijt van gehad’, schreef een van de reclamemakers deze week. Want de mensen die hij in beeld kreeg, waren ‘open, nieuwsgierig, niet oordelend en zorgvuldig in alles. En ook de krant zelf bleek veel beter dan we hadden gedacht. Voor en door gelovige mensen, maar kritisch en onafhankelijk.’
Een van de abonnees die deze week mailden (‘Wat een vette reclame!’) vroeg zich wel af waar we het van doen: ‘Jullie hebben vast een fors legaat gehad of zo, want de STER kost een grijpstuiver!’ Inderdaad: zendtijd kost geld. ‘Als private onderneming subsidiëren we tegenwoordig uw NPO met ons reclamebudget’, konden we minister Slob deze week tijdens zijn werkbezoek met een knipoog voorhouden. Maar een krant kan nu eenmaal niet voortbestaan zonder te investeren in marketing. En niet alleen in absolute bedragen, ook relatief - in verhouding tot de twee Vlaamse uitgeefreuzen die bijna alle Nederlandse dagbladen bezitten - is het ND de afgelopen jaren zuinig geweest met campagnes. Zoals we trouwens in alle opzichten een zuinig, spaarzaam bedrijf zijn. Daarom hoefden we gelukkig niet op een legaat te wachten, maar kunnen we uit gereserveerd vermogen deze campagne betalen. In de hoop dat die veel nieuwe kennismakingen en daarmee nieuwe lezers oplevert, en draagvlak voor christelijke journalistiek. Waarbij onze abonnees natuurlijk kunnen helpen, want dat is wat ook de commercial toont: onze lezers zijn onze beste ambassadeurs. Ga naar nd.nl/missie.