Nieuws

Commentaar: Toch even klikken

‘Baby is slechthorend – kijk nu als ze voor het eerst haar grote zus hoort.’ Er is wetenschappelijk onderzoek naar gedaan, dus nu is het officieel: Nederlanders ‘liken’ vaker pulpnieuws dan serieuze nieuwsartikelen. Pulpnieuws is gemaakt om de nieuwsgierigheid te prikkelen. De koppen spreken de lezer vaak rechtstreeks aan (‘Je gelooft niet hoe deze acteur er nu uitziet’) en gaan vaak over dieren of klein menselijk leed. De verhalen worden gedeeld via sociale media. Soms moet je na de eerste klik door pagina’s vol advertenties scrollen om bij de clou te komen, die zelden verrassend is. Pulpnieuws is dan ook niet gemaakt om de lezer te informeren, maar te vermaken. En vooral om zo veel mogelijk advertentie-inkomsten te genereren.


Meld u aan voor onze nieuwsbrief en lees dit artikel gratis

Vier artikelen per maand gratis

Het belangrijkste nieuws in uw inbox

Heeft u al een account? Log in


Bij het aanmelden gaat u akkoord met onze privacyverklaring en de algemene voorwaarden .

Commentaar

meer ‘Commentaar’