De prijs van een treinreis moet slimmer en concurrerender
Over ruim 900 kilometer stond het dinsdagochtend vast. Niet eerder werd een filerecord zó vroeg in het najaar gevestigd. De drukste verkeersspitsen in onze geschiedenis kwamen altijd door extreem herfst- of winterweer. Dus dat belooft nog wat, als het later dit jaar serieus gaat stormen of sneeuwen.
De som van vrachtvervoer en woon-werkverkeer over de weg is volgens het CBS allang terug op de niveaus van vóór maart 2020. De (elektrische) fiets die sommige forenzen in corona-tijd hebben aangeschaft, blijft in de stalling nu het kil en regenachtig wordt. Vrees voor hoge stookkosten drijft thuiswerkers naar kantoor. Daar komt bij dat de anderhalvemeter-gewoonte de vraag naar individueel vervoer in een veilige, smetvrije persoonlijke ruimte heeft bevorderd. Veel reizigers staan liever alleen in hun automobiele cocon in de file, dan schouder aan schouder in een volle bus of trein.
de mening van het Nederlands Dagblad