*

aangepast op 12 maart 2021 om 21:32

Ook in cyberspace moet de Nederlandse wetgever enige sociale veiligheid te creëren
Commentaar

Ook in cyberspace moet de Nederlandse wetgever enige sociale veiligheid te creëren

Politieke partijen besteden een fors deel van hun campagnebudget aan sociale media. Ze betalen om via Facebook, Instagram, Google en YouTube hun filmpjes onder ogen te brengen van gebruikers die niet spontaan in hen geïnteresseerd zijn. Dat laatste gebeurt ook: zowel partijen als individuele politici hebben bijvoorbeeld tien- tot honderdduizenden volgers op Twitter. Daar kunnen ze eindeloos hun boodschappen posten: van korte statements tot campagnevideo’s en (vaak manipulatief verknipte) debatfragmenten.
De politiek kan en wil niet meer zonder sociale media. Tegelijk vormen zij de omgeving waar politici van SGP tot DENK dagelijks worden uitgescholden, ve..


Meld u aan voor onze nieuwsbrief en lees dit artikel gratis

Vier artikelen per maand gratis

Het belangrijkste nieuws in uw inbox

Heeft u al een account? Log in


Bij het aanmelden gaat u akkoord met onze privacyverklaring en de algemene voorwaarden .

Commentaar

meer ‘Commentaar’