*

aangepast op 15 januari 2020 om 10:23

Een verplicht etiket dat de prijsopbouw weergeeft, dát zou een stunt zijn
Frans Tijssen is redacteur van het Nederlands Dagblad. Hij schrijft iedere maand een column over de economie.
Opinie

Een verplicht etiket dat de prijsopbouw weergeeft, dát zou een stunt zijn

Ik ben een koopjesjager, ik geef het toe. Als het maar enigszins kan, koop ik wat in de uitverkoop of wacht ik totdat iets in de aanbieding is. Ook kijk ik vaak de wekelijkse folders even door, vooral als ik een bepaald product binnenkort weer nodig heb. Veel artikelen zijn zo in de reclame, dat je een dief van je eigen portemonnee bent als je daar niet op let: 1+1, 2+2, of tweede product voor de halve prijs. Ik begrijp echt niet dat er nog mensen zijn die bij dat soort artikelen iets voor de ‘officiële’ prijs kopen.

Daar wil ik het over hebben: wat is nu de echte prijs; wat mag iets kosten zodat een aanbieder voldoende winst maakt om zijn zaak draaiende te houden, zonder dat iemand anders de prijs daarvoor betaalt, bijvoorbeeld doorda..


Meld u aan voor onze nieuwsbrief en lees dit artikel gratis

Vier artikelen per maand gratis

Het belangrijkste nieuws in uw inbox

Heeft u al een account? Log in


Bij het aanmelden gaat u akkoord met onze privacyverklaring en de algemene voorwaarden .

Columns

meer ‘Columns’