Nieuws

Beneluxtrein

En zo sneuvelde er aan het eind van de rit ook nog een politicus. Daarmee kent het verhaal van de Fyra alleen maar verliezers. Het Italiaanse AnsaldoBreda meende een trein te kunnen ontwikkelen die de vele eisen op het Nederlandse spoor aan zou kunnen. Inclusief een extra hoge snelheid. Bedrijven die bewezen hadden snelle treinen te kunnen bouwen haakten af. Nu was het alsof een fietsenfabriek een snelle auto ging bouwen die vijf jaar later probleemloos de weg op zou kunnen.

Een van de verliezers is de reiziger. Want waar is die oude vertrouwde Beneluxtrein gebleven? De komst van de Fyra maakte dat het goedkope alternatief uit het spoorboekje verdween. In die plaats kwam een boemeltje tussen Antwerpen en ..


Meld u aan voor onze nieuwsbrief en lees dit artikel gratis

Vier artikelen per maand gratis

Het belangrijkste nieuws in uw inbox

Heeft u al een account? Log in


Bij het aanmelden gaat u akkoord met onze privacyverklaring en de algemene voorwaarden .

Columns

meer ‘Columns’

advertentie