Mediacolumn: Wat ragfijne misleiding kan doen met kinderen, met volwassenen
Nieuws

Mediacolumn: Wat ragfijne misleiding kan doen met kinderen, met volwassenen

Stephanie, de moeder van Jimmy Safechuck, had gebeden tot God. Toen ze haar kind liet inschrijven bij een modellenbureau voor commercials, bad ze: ‘Als dit goed is voor Jimmy, open deuren voor hem, en laat het gebeuren. Zo niet, laat het niet gebeuren.’

Deuren gíngen open voor Jimmy. Hij kreeg op tienjarige leeftijd een rol in een Pepsi-reclame. Met de popster Michael Jackson! Michael en Jimmy ontwikkelden een intense vriendschap – zo deed het zich voor aan hem en zijn familie. En nu zit Jimmy, inmiddels ‘James’ en 41 jaar, in de documentaire Leaving Neverland, samen met Wade Robson.


Meld u aan voor onze nieuwsbrief en lees dit artikel gratis

Vijf artikelen per maand gratis

Het belangrijkste nieuws in je inbox

Duizenden mensen gingen je voor

Heeft u al een account? inloggen


Bij het aanmelden ga je akkoord met onze privacyverklaring en de algemene voorwaarden .

Columns

meer ‘Columns’