*

Geen commerciële adventskalender, maar wat dan wel?
Column

Geen commerciële adventskalender, maar wat dan wel?

Commercie mag er zijn, maar ze heeft niets met geloof en bezieling te maken. Waar commercie doet alsof dat wel zo is, ontstaan de gekste dingen. Zo stuitte ik onlangs op de Rituals Adventskalender, om de dagen naar Kerst af te tellen. Knusse huisjes met deurtjes. ‘Achter iedere deur ligt een luxe cadeau waarmee je geest, lichaam en ziel verwent.’ Rituals weet de woorden te vinden. En zo wordt Advent, de tijd van verwachting van de komst van Jezus Christus, gevuld met dagelijks een cadeautje aan jezelf: zeep, lotions, gels. Steeds meer merken proberen zo hun productlijn in de markt te zetten. Ze verzekeren zich van dagenlange aandacht voor hun spullen.

Het is vrij gemakkelijk de misleiding van deze adventskalenders te doorzien. Moeilijker ..


Meld u aan voor onze nieuwsbrief en lees dit artikel gratis

Vier artikelen per maand gratis

Het belangrijkste nieuws in uw inbox

Heeft u al een account? Log in


Bij het aanmelden gaat u akkoord met onze privacyverklaring en de algemene voorwaarden .

Columns

meer ‘Columns’

advertentie