*

Pas op met keurige meneren die bellen over een nieuw energiecontract
Column

Pas op met keurige meneren die bellen over een nieuw energiecontract

Het was een keurige meneer die belde, zei m’n vader nadat hij de telefoon had neergelegd. Ik vroeg wie hij aan de lijn had. ‘Een energie-aanbieder’, zei hij. ‘Ik ben overgestapt.’

Omdat je regelmatig hoort over oplichtingspraktijken aan de telefoon, was ik er niet helemaal gerust op. We praatten nog even door. Duidelijk werd dat niet de energiemaatschappij, maar tussenpersoon ParticulierGarant had gebeld.

Het klonk vertrouwd. Dat wil zeggen: ParticulierGarant beschikte over persoonlijke gegevens, ze wisten wanneer het huidige energiecontract afliep, ze wisten het verbruik en wat het maandbedrag was.

Ik belde met Eneco, de huidige energie-aanbieder, om te vragen hoe die gegevens bij een tussenpersoon bekend kunnen zijn. Die staan in een cent..


Meld u aan voor onze nieuwsbrief en lees dit artikel gratis

Vier artikelen per maand gratis

Het belangrijkste nieuws in uw inbox

Heeft u al een account? Log in


Bij het aanmelden gaat u akkoord met onze privacyverklaring en de algemene voorwaarden .

Columns

meer ‘Columns’