Kort en klein: Supermarkten overtreden regels

wvttk
beeld pixabay
Bekijk dit artikel in de Digitale Editie

Zestien verschillende supermarkten hebben zich niet aan de regels gehouden. Het gaat om regels over hoe je reclame maakt voor producten die voor kinderen bedoeld zijn, zoals snoep of koek.

Dat zegt het bedrijf Foodwatch, wat in het Nederlands ‘voedselwaker’ betekent. Zij houden het voedsel van bijvoorbeeld supermarkten in de gaten. Er zijn duidelijke regels over hoe je reclame maakt voor producten voor kinderen. Je mag bijvoorbeeld geen reclame maken voor producten waar te veel suiker of vet in zit, zoals hagelslag, koekjes, snoep en chocoladerepen. Dat deden de supermarkten wel met reclames in het tijdschrift Tsjakka. Dat is een tijdschrift voor kinderen dat je gratis krijgt in bijvoorbeeld de Plus, Boni, Coop, Spar of Hoogvliet. Ook zegt Foodwatch dat er veel sluik …
Dit is 39% van het artikel.

Meer lezen?

24 uur nd.nl voor maar € 2,-

Of lees via
Paywall
PDF Print Stuur door

Dagelijkse nieuwsbrief