Promovendus van de week: Reviews - liever eerlijk dan te positief

Bekijk dit artikel in de Digitale Editie
Klanten van webwinkels zijn geneigd snel producten te kopen met positieve reviews. Als zo’n product dan tegenvalt, gaat het meteen retour. Een webwinkel houdt er meer aan over wanneer reviews recht doen aan de werkelijkheid, blijkt uit het proefschrift van Alec Minnema.

Hoe bent u tot uw onderwerpkeuze gekomen?

‘Eerder leefde de gedachte nog erg dat vooral positieve productreviews belangrijk waren voor webwinkels, doordat dan extra wordt verkocht. In 2011, toen ik met mijn onderzoek begon, kwam de vraag op, welke factoren invloed hadden op het terugsturen van producten. Het onderzoeken daarvan sprak me erg aan. Ik heb technische bedrijfskunde gestudeerd en houd van marketing, data en logistiek. Al die aspecten komen in dit onderwerp samen.’

Welke vraag of vragen wilde u met dit onderzoek beantwoorden?

‘Kort maar krachtig: Wat is het effect van productrevie …
PDF Print Stuur door

Elke dag onze nieuwsbrief?