De promovendus: Henk van den Hurk

Bekijk dit artikel in de Digitale Editie
Toekomstige leerkrachten in het basisonderwijs hebben veel baat bij observaties van hun lessen. Door feedback op eigen handelen, verbetert hun handelen als leerkracht en daarmee ook hun leesonderwijs, concludeert Henk van den Hurk.

Hoe bent u tot uw onderwerpkeuze gekomen?

‘Omdat ik zelf werkzaam ben als lerarenopleider bij de Hogeschool Utrecht (HU), was ik heel benieuwd wat er in de praktijk gebeurt met de kennis die leraren hebben opgedaan over het lesgeven.

Ik ben ook onderzoeker bij het lectoraat geletterdheid op dezelfde hogeschool en heb me bij deze studie specifiek gericht op het handelen van de basisschoolleerkracht in de fase waarin kinderen vloeiend leren lezen.’

Welke vraag of vragen wilde u met dit onderzoek beantwoorden?

‘Wat is de relatie tussen de kennis die leraren hebben over lezen en de manier wa …
Dit is 14% van het artikel.
Paywall
PDF Print Stuur door

Wil je elke dag onze nieuwsbrief met gratis artikel?