BMW breekt record met fikse verkoopstijging
De BMW Group heeft vorig jaar een nieuw verkooprecord bereikt, ondanks de nog altijd aanhoudende economische 'tegenwind'. Het moederbedrijf van merken als BMW, Mini en Rolls-Royce verscheepte in 2013 in totaal bijna twee miljoen auto's, ruim zes procent meer dan in 2012. Dat maakte de groep maandag bekend.
De goede resultaten zijn volgens bestuurslid Ian Robertson te danken aan de aantrekkelijke en innovatieve automodellen, de kracht van onze merken en de verkoop gespreid over alle continenten. Ook voor dit jaar rekent BMW op een verkoopstijging, zo stelt Robertson in een toelichting.
Vooral de verkoop van autos met het BMW-beeldmerk ging het afgelopen jaar flink omhoog, met 7,5 procent in vergelijking met een jaar eerder. Met een kleine 1,7 miljoen verkopen is BMW daarmee nog altijd met afstand de grootste tak binnen het gelijknamige concern. De verkoop van Minis steeg met slechts 1,2 procent, naar 205 duizend autos eind 2013.
De autos van BMW winnen vooral in Azië aan populariteit. De verkoop liep daar met 17,3 procent op naar een kl..
Meld u aan voor onze nieuwsbrief en lees dit artikel gratis
Bij het aanmelden gaat u akkoord met onze privacyverklaring en de algemene voorwaarden .