Clubs profiteren van betrokkenheid

Clubs in het betaald voetbal hebben profijt van hun maatschappelijke betrokkenheid: voor hun imago maar ook in economisch opzicht, want het levert sponsors. Beeld ANP / Olaf Kraak Sport
Clubs in het betaald voetbal hebben profijt van hun maatschappelijke betrokkenheid: voor hun imago maar ook in economisch opzicht, want het levert sponsors. Beeld ANP / Olaf Kraak

DEN HAAG - Clubs in het betaald voetbal hebben profijt van hun maatschappelijke betrokkenheid: voor hun imago maar ook in economisch opzicht, want het levert sponsors op.

Dat blijkt uit onderzoek van de Universiteit Utrecht onder 36 profclubs, dat vanmiddag gepresenteerd wordt tijdens het congres 'Samen scoren in de wijk'. Het rendement van de maatschappelijke activiteiten van profclubs ,,is niet allemaal in euro's uit te drukken'', zegt onderzoeker Frank van Eekeren. ,,Want behalve het economisch kapitaal is er ook sprake van sociaal kapitaal, zoals het opbouwen van relaties en sociale cohesie, en daarnaast symbolisch kapitaal zoals imagoverbetering en goodwill.'' De clubs richten zich op een breed scala aan activiteiten, ongeveer een kwart houdt zich b …
PDF Print Stuur door

Elke dag onze nieuwsbrief?