Spotjes verkiezingen zijn geforceerd menselijk

Beeld uit CDA-campagnespot. |beeld YouTube Politiek
Beeld uit CDA-campagnespot. |beeld YouTube

DEN HAAG - Met verkiezingsspotjes proberen politieke partijen de zwevende kiezer te lokken. Is dat voldoende om de strijd in hun voordeel te beslechten? Reclamedeskundigen denken van niet.

Lijsttrekker Sybrand Van Haersma Buma trekt in het CDA-spotje een strak wielrenpakje aan, en PvdA'er Diederik Samsom toont zijn gehandicapte dochter. Van Haersma Buma schenkt thee aan de ontbijttafel, Samsom smeert de boterhammen van zijn kinderen. Eugène Roorda, directeur van Roorda Reclamebureau, is kort over de verkiezingsspotjes: 'Veel soeps is het niet.' 'Knullig', is het oordeel van Rens Vliegenthart, universitair hoofddocent politieke communicatie aan de UvA over de politieke reclamespotjes. Roorda: 'Ze proberen allemaal geforceerd hun 'menselijke kant' te laten zien in de …
PDF Print Stuur door

Elke dag onze nieuwsbrief?