Snoepreclame beperken

DEN HAAG - Fabrikanten van snoepwaren zouden geen reclame mogen maken die is gericht op kinderen tot twaalf jaar. Die oproep deed minister André Rouvoet voor Jeugd en Gezin dinsdag tijdens een bijeenkomst van de voedingsindustrie.
De snoepmakers hadden al afgesproken kinderen tot zeven jaar niet bloot te stellen aan hun reclames, maar Rouvoet zou graag zien dat kinderen hiervan gevrijwaard blijven zolang ze op de basisschool zitten. Verder kunnen de voedselfabrikanten beter hun best doen om jongeren eerder een appel te laten eten dan een patatje naar binnen te laten werken. Daarom zou op stations gezond voedsel een prominentere plek moeten krijgen. ,,Nu zie ik op veel stations veel calorierijke en nauwelijks gezonde snacks, zei Rouvoet. ,,Als je een gezond tussendoortje wil, moet je daarvoor je best doen en moet je v …
PDF Print Stuur door

Elke dag onze nieuwsbrief?