Politieke campagne op tv kwestie van dealen

Debat tussen Jolande Sap (l.), Marianne Thieme (2e van l.) en Kees van der Staaij (r.) |beeld Nieuwsuur Politiek
Debat tussen Jolande Sap (l.), Marianne Thieme (2e van l.) en Kees van der Staaij (r.) |beeld Nieuwsuur

DEN HAAG - Campagnes voor landelijke verkiezingen verlopen grotendeels via de media. Welke afspraken worden dan gemaakt tussen politici en media?

Tijdens landelijke verkiezingscampagnes hebben de media veel invloed, en dat weten politieke partijen. Waar het gaat om de grote lijsttrekkersdebatten boden de redacties van NOS en RTL weinig onderhandelingsruimte wat betreft themas en opzet van de uitzendingen. Maar over optredens van politici in talkshows en actualiteitenprogrammas werd flink onderhandeld, zo blijkt uit het rapport Gerepeteerde toneelstukjes of geïmproviseerde televisiedebatten? Het maandag verschenen rapport werd opgesteld door onderzoekers en studenten van de vier HBO-opleidingen journalistiek, in Ede, Utrecht, Tilb …
PDF Print Stuur door

Elke dag onze nieuwsbrief?