Hoge campagne-uitgaven en toch flink verloren

Politiek
beeld anp / Robin Utrecht
Bekijk dit artikel in de Digitale Editie
Juist D66 en SP – de twee partijen die de meeste zetels verloren – gaven het meeste geld uit aan de campagne voor de Europese verkiezingen, zo blijkt uit een analyse. ‘Over de campagne zelf zijn we heel tevreden.’

De absolute topadverteerder tijdens de campagne voor de Europese verkiezingen is D66, de partij die in zetelaantal werd gehalveerd. De democraten besteedden naar schatting 700.000 euro aan advertenties, zo blijkt uit een analyse van onderzoeksbureau Nielsen en de Volkskrant.

De verliezende SP is de tweede topadverteerder, al staat de partij met iets meer dan 230.000 euro reclamegeld wel op grote afstand van de democraten. De hoge reclamekosten konden de partijen klaarblijkelijk niet behoeden voor verlies. D66 leverde twee van de vier zetels in en de SP ging zelfs van drie naar nul zetels in …
PDF Print Stuur door

Elke dag onze nieuwsbrief?