Belastingtelefoon 'onbereikbaar'

DEN HAAG - Een op de vier mensen die de Belastingtelefoon bellen, krijgt niet de kans een vraag te stellen. Zij die daar wel in slagen, moeten gemiddeld meer dan vier minuten wachten op contact. Ondernemers lukt het in 30 procent van de gevallen niet om iemand aan de lijn te krijgen.
Dat blijkt uit antwoorden van staatssecretaris Wijn (Financiën) op vragen van de VVD-kamerleden Dezentjé en Aptroot.De Belastingtelefoon krijgt dagelijks zo'n 3000 telefoontjes te verwerken. Het aantal mensen dat probeert een vraag te stellen, is echter veel hoger, zo blijkt uit onderzoek van de Belastingdienst. Van de particuliere bellers gooit 27 procent uiteindelijk onverrichter zake de hoorn op de haak. Bij de ondernemers is dat 31 procent en zij die wel volhouden, moeten gemiddeld vijfeneenhalve minuut wachten tot ze iemand aan de lijn krijgen. Bij instellingen als de Kamers van Koophande …
Dit is 29% van het artikel.

Wil je doorlezen?

24 uur nd.nl voor maar € 2,-

Paywall
PDF Print Stuur door

Wil je elke dag onze nieuwsbrief met gratis artikel?