Uit de hoofdredactie: NDselect

In de mediasector geldt in deze tijden van afkalvende oplages en nog gebrekkige digitale verdienmodellen het adagium innoveer of crepeer. Nu past hierbij de nodige nuchterheid: verreweg de meeste lezers willen gewoon dagelijks hun (papieren) krant en zij verwachten van journalisten dat die daarop hun best doen.

Tegelijk is er onmiskenbaar iets aan het veranderen in leesgedrag, in de distributie van informatie, in de informatiesnelheid en daar zullen de media iets mee moeten. En dus ontkomt ook het Nederlands Dagblad (ND) niet aan de razendsnelle ontwikkelingen, waarbij wij nog eens merken dat de vroeger vanzelfsprekende trouw aan deze in de gereformeerde zuil wortelende krant allang niet meer vanzelfsprekend is. Nu kan men daarop anticiperen vanuit een verdedigende houding, maar liever kiezen wij ervoor op zoek te gaan naar kansen vanuit de gedachte dat lezers behoefte blijven houden aan goede …
Dit is 22% van het artikel.

Wil je doorlezen?

24 uur nd.nl voor maar € 2,-

Paywall
PDF Print Stuur door

Wil je elke dag onze nieuwsbrief met gratis artikel?