Schaalvergroting is funest voor het basisonderwijs

De vereniging Beter Onderwijs Nederland betoogt al sinds haar oprichting in 2006 dat schaalvergroting in het onderwijs bijna nooit leidt tot kwaliteitshandhaving in brede zin, laat staan tot verbetering. |foto ANP Opinie
De vereniging Beter Onderwijs Nederland betoogt al sinds haar oprichting in 2006 dat schaalvergroting in het onderwijs bijna nooit leidt tot kwaliteitshandhaving in brede zin, laat staan tot verbetering. |foto ANP

Fusies in het basisonderwijs verlichten niet de werkdruk, maar het uiteindelijke effect is positief, betogen de schooldirecteuren T.C. Segers en H.J. van der Woude in het Nederlands Dagblad van 4 mei.

De organisatie Beter Onderwijs Nederland stelt dat niet fuseren bijna altijd beter is. De organisatie betoogt al sinds haar oprichting in 2006 dat schaalvergroting in het onderwijs bijna nooit leidt tot kwaliteitshandhaving in brede zin, laat staan tot verbetering. Sommigen, onder wie de heren Segers en Van der Woude vorige week in deze krant, zijn helaas een andere mening toegedaan. De argumenten die voorstanders van fusies aandragen, zijn steeds dezelfde: leidinggeven aan een school kan tegenwoordig alleen door professionals: de regelgeving vanuit Den Haag is te ingewikkeld; centraal zij …
PDF Print Stuur door

Elke dag onze nieuwsbrief?