PKN-campagne slag in het gezicht

Opinie
beeld pkn
Bekijk dit artikel in de Digitale Editie
Met een fondswervingscampagne waarin gelovigen, waaronder PKN-voorgangers, een poster van Jezus verscheuren, is Kerk in Actie fors van het dunne koord gevallen. Het lijkt op wat ISIS en andere christenhaters doen. Met zulke ‘vrienden’ heb je geen vijanden meer nodig.

Kerkelijke communicatie is een heikele zaak. Om in het publieke domein gehoord en gezien te worden, moet je meebewegen met de regels van de moderne mediacultuur. Dat kan niet zonder risico’s te nemen, te prikkelen en te verrassen. Tegelijkertijd heb je rekening te houden met de gevoeligheden van je eigen (of anderskerkelijke) achterban. Bij die lastige balans is Kerk in Actie met de ‘wij verscheuren Jezus’-fondswervingscampagne fors van het dunne koord gevallen.

De campagne laat zien hoe gelovigen, waaronder PKN-voorgangers, een poster van Jezus verscheuren. Het lijkt te gaan om een afbeeldi …
Dit is 10% van het artikel.

Wil je doorlezen?

24 uur nd.nl voor maar € 2,-

Of lees via
Paywall
PDF Print Stuur door

Wil je elke dag onze nieuwsbrief met gratis artikel?