De EO als merk dat zichzelf vernietigt

Het dilemma van de EO is dat hij missionair bezig wil zijn en dus veel programma's maakt die niet voor zijn eigen achterban zijn. De leden vormen echter wel het bestaansrecht van de omroep, betoogt Rob Bosveld.

Maar zij hebben door affaires - zoals bij het programma Loopt een man over het water - weinig zin om het 'merk EO' uit te dragen. Merktechnisch is dat zelfmoord. De EO staat met het geschrapte cabaretprogramma in het brandpunt van de aandacht. Dat is positief. Wat mij boeit is het merkperspectief. Wat doet deze affaire (en dit was bepaald niet de eerste) met het merk 'EO'. Dat de EO zwalkt, is een voor de hand liggende conclusie, als je de ene week vol trots de komst van een programma aankondigt, om het de week daarna te termineren. Zeker wanneer je daarbij als voornaamste reden aand …
Dit is 8% van het artikel.

Meer lezen?

24 uur nd.nl voor maar € 2,-

Paywall
PDF Print Stuur door

Dagelijkse nieuwsbrief