Nog meer wereld in huis

Op de doos van de nieuwe televisie die de afgelopen week ons huis binnenkwam, stond de naam van een Japans elektronicamerk in combinatie met de slogan 'Make Believe'.

Dat is een vrij lastig te vertalen reclameterm, die in zijn nietszeggendheid suggereert dat het bedrijf (of dit specifieke apparaat) ons ergens in kan laten geloven. De vraag waarin precies blijft open. Maar de suggestie wijst naar nieuwe en ongekende mogelijkheden van een nog betere en vooral snellere techniek. Het doet onwillekeurig denken aan een oude anekdote die EO-presentator Andries Knevel beschreef in zijn boekje De wereld in huis uit 1991. Een gezin had na lang wikken en wegen besloten een televisie aan te schaffen. Maar toen bleek dat er op de doos stond dat je met dat …
Dit is 23% van het artikel.

Wil je doorlezen?

24 uur nd.nl voor maar € 2,-

Paywall
PDF Print Stuur door

Wil je elke dag onze nieuwsbrief met gratis artikel?