Na woekerpolis klant verder helpen

Veel mensen met een woekerpolis vinden dat ze onvoldoende zijn gecompenseerd door hun beleggingsinstelling.  beeld anp / Lex van Lieshout Opinie
Veel mensen met een woekerpolis vinden dat ze onvoldoende zijn gecompenseerd door hun beleggingsinstelling. beeld anp / Lex van Lieshout

Na de ophef over woekerpolissen moeten klanten door verzekeraars verder worden geholpen. Kostenreparatie is niet genoeg. Goede informatie, advies en productvernieuwing moeten het vertrouwen helpen herstellen.

'De overheid en consumentenorganisaties hechten niet aan kostentransparantie. Alleen de hoogte van de eindprijs is van belang.' Dit citaat van de toenmalige minister van financiën Wim Kok uit 1990 laat goed zien hoe in sneltreinvaart het denken over financiële producten ingrijpend is veranderd. Dat klanten recht hebben op inzicht in de kosten van hun beleggingsverzekering was de eerste conclusie die verzekeraars trokken uit de ophef over beleggingsverzekeringen. Deze houden de gemoederen al vijf jaar bezig. De Tweede Kamer vraagt zich terecht af wanneer dit thema wordt afgesloten op een …
PDF Print Stuur door

Elke dag onze nieuwsbrief?