Minder markt in openbaar vervoer

Wanneer reizigers verder willen met een andere vervoerder moeten zij uitchecken en weer inchecken. Lastig en foutgevoelig. In de telefoonmarkt heb je dat niet. Carla Dik en Frank Visser van de ChristenUnie pleiten daarom voor meer marktwerking in het openbaar vervoer. Het is alsof we VVD-woordvoerders horen.

Heeft de Christenunie niets méér te vertellen. Openbaar vervoer en telecommunicatie zijn beiden voorbeelden van netwerken die als hoofdfunctie hebben dat mensen met elkaar in contact kunnen komen. Daarmee zou de christelijke filosoof Dooyeweerd ze sociaal gekwalificeerd noemen, in tegenstelling tot gewone bedrijven, die economisch gekwalificeerd zijn. Wat Dik en Visser doen, is aanbevelingen uit het economische domein loslaten op een domein dat wezenlijk anders is, omdat het gaat om contact tussen mensen en dus om samenhang in de maatschappij. Dat geldt dus ook voor de telefoonmarkt: d …
PDF Print Stuur door

Elke dag onze nieuwsbrief?