Media hebben het gedaan. Maar welke?

De belangrijkste constatering na Haren is dat als sociale media de knop op aan hebben gezet, dat-ie niet meer op uit kan. |beeld novum / Harm Meter Opinie
De belangrijkste constatering na Haren is dat als sociale media de knop op aan hebben gezet, dat-ie niet meer op uit kan. |beeld novum / Harm Meter

Hoe het zo uit de hand kon lopen met dat sweet sixteen-feestje voor Merthe? Naar verslaggevers van oude media kijken jongeren niet.

Het is een uur of tien s avonds als een verslaggever van RTV Noord zichzelf die vraag stelt. Met zijn cameraman staat hij op een kruising bij de Stationsweg, de straat waar Merthe woont. Telkens als het licht van de RTV Noord-camera aanfloept, gebeurt er iets. Schreeuwen potige types zonnebril, baseballpetje, blik bier nog wat harder (Wáár is dat feestje? Hiér is dat feestje!). Komt dat misschien door ons, vraagt de tv-journalist in de uitzending. Escaleert de boel doordat er in Haren vijf of zes satellietwagens in de grasperken staan? En Rutger Castricum zich met paarse Powned-plopk …
PDF Print Stuur door

Elke dag onze nieuwsbrief?