Luister niet naar NS-personeel

Als het sneeuwt kun je als reiziger beter je eigen plan trekken in plaats van te luisteren naar NS-personeel. |beeld Novum / Bas de Meijer Opinie
Als het sneeuwt kun je als reiziger beter je eigen plan trekken in plaats van te luisteren naar NS-personeel. |beeld Novum / Bas de Meijer

Misschien had ik beter moeten weten... Maar na drie uur sneeuw scheen de zon weer, volgens internet reden de treinen redelijk op tijd en bovendien hadden NS en Prorail beterschap beloofd in winterse omstandigheden. Dus waagde ik mij vrijdagmiddag aan een retourtje Alkmaar-Baarn.

Amsterdam Centraal werd gehaald, met een vertraging van 36 minuten. De conducteur troostte reizigers met de mededeling dat iedereen de helft van zijn reiskosten terug kon vragen. De oorzaak van de vertraging was een defecte Sprinter op hetzelfde spoor. Op Amsterdam Centraal ging ik op zoek naar de trein naar Baarn. Helaas: de borden stonden allemaal op zwart. Er werd omgeroepen dat er geen elektronische informatie beschikbaar was, vanwege een verstoring in het informatiesysteem. Waarom uitgerekend nu? Later bedacht ik: dit is een smoes. Die borden werken prima, maar NS en Prorail zijn h …
Dit is 13% van het artikel.

Wil je verder lezen?

24 uur nd.nl voor maar € 2,-

Paywall
PDF Print Stuur door

Wil je elke dag onze nieuwsbrief met gratis artikel?