Koopgedrag kan veel bewuster

Reformatorische en evangelische christenen scoren het laagst van allemaal, wat betreft het kopen van sociaal verantwoorde producten. Opinie
Reformatorische en evangelische christenen scoren het laagst van allemaal, wat betreft het kopen van sociaal verantwoorde producten. | beeld ap / Bernd Weissbrod
Bekijk dit artikel in de Digitale Editie
Orthodoxe christenen onderscheiden zich niet bepaald door een verantwoord consumptiegedrag. Er is werk aan de winkel.

In toenemende mate zijn consumenten zich bewust van de impact die hun consumptie heeft op het milieu en op de maatschappij. Het aantal consumenten dat af en toe fairtrade- of biologische producten koopt, is in de laatste tien jaren gestegen van 26 naar 33 procent, volgens een recent rapport van het Sociaal en Cultureel Planbureau (ND 4 februari).

Speelt de levensovertuiging van consumenten ook een rol in de keuze om een wat duurder product te kopen dat een breder maatschappelijk belang dient? Het rapport laat die vraag onbeantwoord.

Zelf heb ik hiernaar onderzoek gedaan onder een representat …
Dit is 10% van het artikel.

Meer lezen?

24 uur nd.nl voor maar € 2,-

Of lees via
Paywall
PDF Print Stuur door