Ingezonden brief: Vaker brand door slecht stekkerblok

Bekijk dit artikel in de Digitale Editie
De oorzaak van een recente brand in een zorginstelling was een storing in een stekkerblok. Wij zien dat vaker. Oververhitting ontstaat voornamelijk door de schakeling van meerdere stekkerblokken, gebruik van adapters en het aansluiten van apparaten met een hoger vermogen dan het stekkerblok aankan. Hierdoor kan er steeds minder stroom door de aders van het stekkerblok en ontstaat een hoge weerstand in de kabel, die dan langzaam gaat smelten en dat kan leiden tot brand. Let dus op dat je een kwalitatief goed stekkerblok aanschaft (met een aderdikte van 2,5mm2 en/of voorzien van ­thermische …
Dit is 81% van het artikel.

Meer lezen?

24 uur nd.nl voor maar € 2,-

Of lees via
Paywall
PDF Print Stuur door

Dagelijkse nieuwsbrief