Goed onderwijs is niet te meten. Een echte docent doet veel op intuïtie

Scholen hebben last van angst voor CITO-resultaten en de kramp om die omhoog te krijgen. Opinie
Scholen hebben last van angst voor CITO-resultaten en de kramp om die omhoog te krijgen. | beeld anp / Erik van ‘t Woud
Bekijk dit artikel in de Digitale Editie

De werkdruk in het basisonderwijs stijgt, terwijl de resultaten dalen. Daar mag de politiek weleens wakker van schrikken.

Wie het nieuws de afgelopen dagen volgde, kon er niet omheen: de werkdruk in het basisonderwijs zou (te) groot zijn (ND 11 april). Het is helaas geen nieuwe discussie.

Zelf ben ik acht jaar werkzaam geweest als leerkracht in het basisonderwijs; twee jaar geleden heb ik de overstap gemaakt naar het voortgezet onderwijs.

Ik kwam als afgestudeerde leerkracht enthousiast van de opleiding en begon vol energie met mijn werk. De eerste jaren kon ik na schooltijd voldoende tijd en energie stoppen in nakijken en voorbereiden. Er was genoeg tijd om echt iets van de lessen te maken.

Langzamerhand merkte …
PDF Print Stuur door

Elke dag onze nieuwsbrief?