Geen ‘u vraagt, wij draaien’ in de zorg

In de vertrouwensrelatie met de arts staat de patiënt centraal. En hij of zij is meer dan een rijtje uitslagen en scans. Opinie
In de vertrouwensrelatie met de arts staat de patiënt centraal. En hij of zij is meer dan een rijtje uitslagen en scans. | beeld anp
Bekijk dit artikel in de Digitale Editie
In de gezondheidszorg kan de klant geen koning zijn. Om goede keuzes te maken is de professionele kennis van de arts onmisbaar.

Begin maart publiceerde deze krant een artikel van René ten Bos over het verlies van identiteit op de werkvloer. De moderne manager beseft dat het steeds anders moet. Hij waait met de wind van de markt mee; een beetje chaos is nog niet zo slecht. De situatie bepaalt wat er gebeuren gaat. Er is dus minder plaats voor autoriteit en professionele opvattingen.

Zijn bijdrage deed onlangs een belletje rinkelen. Op de polikliniek verscheen een patiënt die wegens verschillende klachten in de loop der jaren door meer dan tien specialisten beoordeeld was. Het ziekenhuisinformatiesysteem gaf uitslagen v …
Dit is 11% van het artikel.

Meer lezen?

24 uur nd.nl voor maar € 2,-

Of lees via
Paywall
PDF Print Stuur door

Dagelijkse nieuwsbrief