Geef reiziger echte gemakskaart

Oorspronkelijk is de ov-chipkaart gepresenteerd als gemakskaart voor het hele openbaar vervoer. Maar met zo veel vervoerders is het alleen maar ingewikkelder geworden. Een Arriva-medewerker geeft een oudere reiziger uitleg. |beeld Novum / Rein van Zanen Opinie
Oorspronkelijk is de ov-chipkaart gepresenteerd als gemakskaart voor het hele openbaar vervoer. Maar met zo veel vervoerders is het alleen maar ingewikkelder geworden. Een Arriva-medewerker geeft een oudere reiziger uitleg. |beeld Novum / Rein van Zanen

De telefoniemarkt is voortdurend in ontwikkeling en vindt zichzelf telkens opnieuw uit. Daar kan het openbaar vervoer een voorbeeld aan nemen. Daar gaat het al 175 jaar op dezelfde manier.

De klant zou koning moeten zijn, maar als je het gesteggel van de verschillende vervoerders over de tarieven ziet, dan zou je daar haast aan gaan twijfelen. Vooruitgang wordt tegengehouden. Niet omdat de vervoerders niet kunnen, maar omdat ze vinden dat anderen het moeten betalen of omdat ze bang zijn voor het verlies van hun positie. De onwil van de vervoerders is terug te zien op het perron op veel stations. Reizigers die overstappen van een trein van Arriva op een trein van de NS moeten eerst uitchecken bij een paaltje van Arriva en dan inchecken bij een paaltje van NS. Op sommige st …
Dit is 11% van het artikel.

Wil je doorlezen?

24 uur nd.nl voor maar € 2,-

Paywall
PDF Print Stuur door

Wil je elke dag onze nieuwsbrief met gratis artikel?