E-health – niet per se gezonder

Medische informatie dient persoonlijk ingekaderd en toegelicht te worden. Appen, mailen en terugbellen kost ook veel tijd. Opinie
Medische informatie dient persoonlijk ingekaderd en toegelicht te worden. Appen, mailen en terugbellen kost ook veel tijd. | beeld istock
Bekijk dit artikel in de Digitale Editie
Elektronica en techniek leveren in de zorg een geweldige ondersteuning. Toch kunnen die het gezonde verstand en een goed gesprek niet vervangen.

Donderdag is m’n vrije dag. Tot voor enkele jaren bestond op die dag het ziekenhuis eigenlijk niet. Dat is rap veranderd. Ik merk dat ik op de donderdagochtend nog voor het tweede kopje koffie, m’n ziekenhuismail en de internistenappgroep al gecheckt heb. Of dat een voordeel is, weet ik niet.

Toen E-health zich jaren geleden aandiende, waren de verwachtingen hooggespannen. Het begon met het versturen van foto’s en consultaties via de pc en het mobieltje. Grote afstanden konden overbrugd worden zonder reisinspanningen voor patiënten. Bijzondere specialistische kennis, zoals van een academisch …
PDF Print Stuur door

Elke dag onze nieuwsbrief?