Dubbelop korting

Bekijk dit artikel in de Digitale Editie

Trouwe én nieuwe abonnees zijn ons beiden even dierbaar. En we hebben ze allebei even hard nodig, om een christelijke krant te kunnen blijven maken. Daarom gaan we ze nu ook gelijkelijk belonen. Als een bestaande abonnee een nieuwe aanbrengt, krijgen zij beiden een jaar lang 40 procent korting.

Met de wervingscampagne die vandaag van start gaat, wil het Nederlands Dagblad gebruik maken van het aanstekelijke ­enthousiasme van onze abonnees. Uit recent lezersonderzoek weten we, dat zij hun krant waarderen met een 7,9. Dat fraaie cijfer is een gemiddelde uit vierduizend deelnemers. Als we door de resultaten bladeren, zien we zelfs negens en tienen. En losse opmerkingen als ‘Ga zo door, zegen toegebeden!’, ‘Elke dag dankbaar’, ‘De beste krant van Nederland!’. Zulke abonnees zijn de meest overtuigende ambassadeurs die we ons kunnen wensen.

Het ligt voor de hand dat juist ervaren lezers, die de kwaliteit, de betrouwbaarheid en christelijke identiteit van deze krant hoog waarderen, ook anderen kennen die ze voor het Nederlands Dagblad zouden kunnen innemen. We weten dat dit al volop gebeurt: de krant wordt op grote schaal doorgegeven. Dat is een royaal gebaar. Maar als u van een gratis meelezer een betalende abonnee maakt, heeft u daar dubbel profijt van: allebei een jaar lang korting op de abonnementsprijs.

Kost dat de krant niet heel veel geld? Abonneewerving is nooit gratis, en de kost gaat voor de baat uit. Maar de ervaring leert dat hoe langer je de krant leest, hoe meer je eraan gehecht raakt. Kortlopende proefabonnementen zijn daarom lang niet zo succesvol als een kennismakingsperiode van een heel jaar.

Er zijn grote uitgevers die forse bedragen steken in reclamecampagnes, radio- en tv-spotjes, direct mail, aanbiedingen en welkomstcadeaus. Wij besteden ons marketingbudget ­liever aan onze abonnees: zowel aan de nieuwe ontdekkers als aan de trouwe lezers met hun wervende enthousiasme.

Gaan we daar niet dik verlies op maken, zoveel korting weggeven? Nee, want met elk nieuw abonnement gaan onze ­kosten per adres omlaag. Ook voor al die lezers die al twintig, veertig jaar of langer abonnee zijn, is het dus belangrijk dat er steeds nieuwe, betalende lezers bij komen. Het meeste geld gaat niet in druk- of bezorgkosten zitten, maar in de inhoud. Op druk, distributie, huisvesting en andere kosten hebben we de laatste jaren besparingen bereikt. Maar in de inhoud en kwaliteit, redacteuren en identiteit willen we investeren. En daar draagt elk oud en nieuw abonnement aan bij.

Meer informatie: pagina 22 of www.nd.nl/abonneeactie

PDF Print Stuur door

Elke dag onze nieuwsbrief?