Als iemand zijn schuld tegenover God niet ervaart, is dat geen reden om er dan maar over te zwijgen

Seculiere Nederlanders komen vooral tot geloof in evangelische gemeenten waar onbekommerd wordt gesproken over Jezus die de straf op onze zonden droeg. Daar openlijk over spreken, botst niet met het moderne levensgevoel. Opinie
Seculiere Nederlanders komen vooral tot geloof in evangelische gemeenten waar onbekommerd wordt gesproken over Jezus die de straf op onze zonden droeg. Daar openlijk over spreken, botst niet met het moderne levensgevoel. | beeld istock
Bekijk dit artikel in de Digitale Editie
Als mensen hun schuld tegenover God niet ervaren, is dat nog geen reden om er dan maar over te zwijgen.

Vorige week was er een symposium over het verkondigen van het evangelie in een cultuur die totaal veranderd is. Bij het lezen van het verslag (ND 13 mei) kreeg ik het idee dat omdat de cultuur totaal veranderd is, het evangelie ook totaal moet veranderen. Daar vallen wel wat kanttekeningen bij te maken.

Gert-Jan Roest, jarenlang voorganger van Via Nova in Amsterdam, vertelt hoe een aantal mensen bij een gespreksgroep afhaakt als hij spreekt over reiniging door het bloed van Jezus. Hij lijkt daaruit te concluderen dat hij iets fout heeft gedaan. Dat zou kunnen. Een andere mogelijkheid is dat …
Dit is 11% van het artikel.

Wil je doorlezen?

24 uur nd.nl voor maar € 2,-

Of lees via
Paywall
PDF Print Stuur door

Wil je elke dag onze nieuwsbrief met gratis artikel?