Zet je doel maar op het bord

Op de Oscar Romeroschool in het Rotterdamse Crooswijk hebben twee leerlingen de regie aan het bord. Nederland
Op de Oscar Romeroschool in het Rotterdamse Crooswijk hebben twee leerlingen de regie aan het bord. | beeld Marcel van den Bergh
Bekijk dit artikel in de Digitale Editie
Leerlingen op de Oscar Romeroschool bespreken leerdoelen en welke acties daarvoor nodig zijn. Daarna evalueren ze tijdens ‘bordsessies’ hoe het is gegaan.

Rotterdam

Safa is acht jaar oud en niet zo groot. Ze heeft bruine ogen en haar lange haar is in een staart gebonden. Op deze ochtend staat ze voor de klas, waar ze de leiding heeft over een soort klassenberaad, waarin de kinderen zelfstandig spreken over de doelstellingen die ze samen formuleerden.

‘Iedereen haalt 850 punten op Online klas’, leest Safa van een whiteboard aan de muur. Het gaat over het leren van de tafels. ‘Wie heeft dat doel al behaald?’ Een meisje achter in de klas leest de namen op van de lijst die daar hangt. ‘Het zijn er zeventien’, zegt ze.

Safa heeft geen moeite een v …
PDF Print Stuur door

Elke dag onze nieuwsbrief?