Vuurwerkcampagne verdwijnt door bezuinigingen

AMSTERDAM - De jaarlijkse vuurwerkcampagne van de stichting Consument en Veiligheid verdwijnt over twee jaar, omdat het Rijk stopt met de financiering ervan.
Dat heeft C. Meijer van de organisatie gezegd. Voor de komende twee campagnes wordt er nog subsidie beschikbaar gesteld. Vanaf de jaarwisseling 2005/2006 moet Nederland het waarschijnlijk zonder campagne stellen, aldus Meijer. De campagnes vielen op door hun confronterende karakter met mensen die ledematen hadden verloren of littekens toonden door ongevallen met vuurwerk. De laatste jaren was dat wat minder. Consument en veiligheid was de afgelopen drie jaar verantwoordelijk voor de spotjes die daarvoor door de stichting Ideële Reclame (SIRE) werden gedaan. Elk jaar kost dat ongeveer 1,5 miljo …
Dit is 50% van het artikel.

Meer lezen?

24 uur nd.nl voor maar € 2,-

Paywall
PDF Print Stuur door

Elke dag een nieuwsbrief

Elke dag het ND