Vrouwen kijken graag naar foodblogs en -vlogs

Nederland
Bekijk dit artikel in de Digitale Editie
Online foodblogs en -vlogs zijn populair, vooral onder vrouwen in de leeftijd van 18 tot 34 jaar, blijkt uit onderzoek van Multiscope onder zevenduizend Nederlanders.

Den Bosch

Zo’n tien procent van de vrouwen haalt tegenwoordig de inspiratie voor recepten en nieuwe producten uit blogs en vlogs, online columns en videoberichten. En die hebben invloed: ruim negen op de tien volgers van foodblogs en/of foodvlogs zijn weleens beïnvloed na het zien van een video of lezen van een blog, meldt de Smart Food Monitor van onderzoeksbureau Multiscope waarin consumptiegedrag in de foodsector onder de loep wordt genomen.

gedrukte media

‘Het is voor het eerst dat we het effect van kookblogs en -vlogs nu onderzoeken, dus we kunnen die populariteit niet vergelijken met …
Dit is 24% van het artikel.

Meer lezen?

24 uur nd.nl voor maar € 2,-

Of lees via
Paywall
PDF Print Stuur door

Dagelijkse nieuwsbrief