Vraagbaak voor leraren christelijk onderwijs

Klaas Koelewijn Nederland
Klaas Koelewijn | beeld nd
Bekijk dit artikel in de Digitale Editie
Op het identiteitsplein.nl moeten leerkrachten in het christelijk onderwijs zowel hun vragen als hun ideeën kwijt kunnen. Want het is goed dat een school een dagopening en -sluiting heeft, ‘maar dat is de saus, en het gaat om de marinade: hoe werkt je geloof door in je dagelijkse lespraktijk?’ zegt Klaas Koelewijn, programmamanager van de leerstoel Christelijke Identiteit aan de TU Kampen. Morgen gaat het platform live.

Kampen

Waar komt het idee voor dit platform vandaan?

‘In 2017 is vanuit de leerstoel een basistheorie voor christelijk onderwijs geformuleerd in het boekje Mensen kunnen bloeien. Die draait om de vraag: hoe baseer je pedagogiek en onderwijskunde op je levensbeschouwelijke visie? Om dat in de praktijk te brengen, lopen identiteitstrajecten op verschillende scholen en organiseren we jaarlijks drie netwerkbijeenkomsten. Maar we willen ook iets waar leraren elke dag terechtkunnen. Vandaar dit online platform.’

Wat is daar te vinden?

‘Ten eerste meer algemene artikelen en filmpjes, bijvoorbeeld …
PDF Print Stuur door

Elke dag onze nieuwsbrief?