Vluchteling verbetert imago hulp- organisaties

Bekijk dit artikel in de Digitale Editie
De vluchtelingencrisis doet het imago van hulporganisaties als Unicef en Artsen zonder Grenzen goed. Dit blijkt uit het tweejaarlijkse Goede Doelen Merkenonderzoek onder tweeduizend donateurs.

Amsterdam

Donateurs zetten al jaren vraagtekens bij de effectiviteit van internationale hulporganisaties. Ze vragen zich bijvoorbeeld af of het geld wel goed terecht komt. Daarom hebben deze organisaties gemiddeld een slechter imago. Doordat de vluchtelingencrisis hun werk zichtbaar maakt, hebben die organisaties nu echter op z’n minst hun imago op peil weten te houden, zegt Hendrik Beerda van het bureau dat het onderzoek uitvoerde. ‘De vluchtelingencrisis heeft de noodzaak van internationale hulp weer tastbaar gemaakt. Mede door alle media-aandacht behoort Vluchtelingenwerk Nederland zelfs t …
Dit is 53% van het artikel.

Meer lezen?

24 uur nd.nl voor maar € 2,-

Of lees via
Paywall
PDF Print Stuur door

Dagelijkse nieuwsbrief