Veel klachten ziekenhuisnota's

DEN HAAG - Onbegrijpelijke en torenhoge ziekenhuisnota's staan op nummer één op de lijst van klachten over de gezondheidszorg. Dat blijkt uit een eerste inventarisatie van het meldpunt 'last van veranderingen in de zorg' van de patiëntenkoepel NPCF.
Veel klagers vinden het onterecht dat ze na een heel kleine ingreep al meteen hun no-claimbonus kwijt zijn. Sinds mei vorig jaar staat het meldpunt open voor klachten en vragen over de gezondheidszorg in Nederland. Van de 2900 personen die gebeld, gemaild of gescheven hebben, had ruim eenderde deel klachten over de ziekenhuisrekening. ,,Ze snapten niet hoe ziekenhuizen aan het bedrag kwamen op de nota of ze vonden de rekening veel te hoog'', zegt Anita Direcks, woordvoerster van de NPCF. Op nummer twee staan klachten en vragen over de vergoedingen van de zorgverzekeraars. De problem …
PDF Print Stuur door

Elke dag onze nieuwsbrief?