Tegen restjes in de vuilnisbak

De campagnewebsite van SIRE, kliekipedia.nl, met recepten voor restjes. |beeld Kliekipedia.nl Nederland
De campagnewebsite van SIRE, kliekipedia.nl, met recepten voor restjes. |beeld Kliekipedia.nl

AMSTERDAM - De Nederlander gooit jaarlijks 50 kilo eten weg. De stichting SIRE voert een campagne op radio en tv tegen deze verspilling. Maar of dat gaat helpen?

Nederlanders kopen te veel eten, maken s avonds meer klaar dan ze nodig hebben en gooien wat overblijft meestal in de vuilnisbak. Deze verkwisting kost niet alleen geld, maar vormt ook een belasting voor het milieu. De Stichting Ideële Reclame (SIRE) heeft een grootschalige campagne gelanceerd tegen voedselverspilling. Via radio- en tv-spotjes leggen reclame-iconen als Cora van Mora en Harry Piekema van Albert Heijn uit wat voor lekkers een mens nog met zijn restjes kan maken. Ook op internetsites als nu.nl en via sociale media zal het opeten van kliekjes worden gepromoot. Het is nie …
PDF Print Stuur door

Elke dag onze nieuwsbrief?