Stroombedrijf handelt klachten slecht af

DEN HAAG - De manier waarop stroombedrijven omgaan met klachten van consumenten deugt niet. Dat stelt de Nederlandse Mededingingsautoriteit (NMa) op basis van een jaarlijks onderzoek, waarvan de uitkomst gisteren is gepubliceerd. De toezichthouder bekijkt of tegen enkele stroombedrijven zal worden opgetreden.
Uit de studie komt naar voren dat consumenten stroombedrijven gemiddeld een onvoldoende geven als het gaat om de afhandeling van klachten. Het onderzoek is gedaan onder tweeduizend klanten van de tien grootste energieleveranciers. ,,Klachten moeten sneller worden afgehandeld en bedrijven moeten zich beter aan de afspraken houden die ze maken met de consument'', zei Pieter Kalbfleisch, directievoorzitter van de NMa. De toezichthouder heeft alle onderzochte leveranciers gevraagd om met een zogenoemd verbeterplan te komen. Daarin moeten ze precies aangeven hoe ze tot een verbeterde dienstverlenin …
PDF Print Stuur door

Elke dag onze nieuwsbrief?