STAP: reclame voor alcohol na 21 uur

DEN HAAG - Om jongeren tegen alcohol te beschermen, zouden reclames voor alcoholhoudende dranken pas na 21 uur moeten worden uitgezonden en elke relatie met sport in de spotjes zou verboden moeten worden. Dat vindt de Stichting Alcoholpreventie (STAP).
Uit onderzoek is gebleken, dat alcoholproducenten hun reclames juist uitzenden op uren waarop jongeren luisteren en kijken. Ruim de helft van alle alcoholreclames komt voor 21 uur op de buis.STAP maakt zich zorgen over de omvang van alcoholreclame voor jongeren in Nederland. Ruim de helft (55 procent) van alle reclames voor bier, breezers en sterke dranken werd in 2004 uitgezonden tussen 7.00 uur en 21 uur. In totaal gaat het om 22.684 reclameboodschappen op tien Nederlandse zenders.Minister Hoogervorst van Volksgezondheid werkt momenteel aan maatregelen om jongeren tegen 'alcoholprikkels' …
Dit is 31% van het artikel.

Meer lezen?

24 uur nd.nl voor maar € 2,-

Paywall
PDF Print Stuur door

Dagelijkse nieuwsbrief