Slordig en traag met klachten

HILVERSUM - Klanten van energiebedrijven zijn slecht te spreken over de afhandeling van klachten door hun energieleverancier. Voor zorgvuldigheid en snelheid geven zij een rapportcijfer van een kleine vier.
Dat cijfer geven ze ook op de vraag hoe tevreden ze zijn over de afhandeling van hun klacht. Dat blijkt uit een enquête van toezichthouder van de energiesector DTe onder 2000 klagers. Directeur P. Plug presenteerde de resultaten zaterdag in het tv-programma Kassa. Klantvriendelijkheid scoorde bijna voldoende, een 5,6. In 2005 kreeg de DTe 6000 klachten over energieleveranciers. De klachten betreffen volgens Plug de tien grootste energieleveranciers, die bijna de hele markt in handen hebben. Als ze hun zaakjes over een jaar niet beter op orde hebben, kan de toezichthouder boetes gaan uitdele …
Dit is 43% van het artikel.
Paywall
PDF Print Stuur door

Wil je elke dag onze nieuwsbrief met gratis artikel?