Shockerend spotje over vuurwerk werkt niet

DEN HAAG - Shockerende spotjes over het gevaar van vuurwerk hebben geen effect meer. Bij alleen bloederige beelden haken jongeren af. Dat blijkt uit onderzoek van de stichting Consument & Veiligheid. Volgens Shireen Eyer, coördinatrice van de vuurwerkcampagne Laat je niet verrassen van dit jaar, treedt er onder jongeren gewenning op bij het zien van verminkte vuurwerkslachtoffers.
,,'Dat kan ik niet zijn', denken veel jongeren dan'', zegt Eyer. Volgens haar onderzoekt Consument & Veiligheid elk jaar wat de meest voorkomende ongelukken zijn en wie er slachtoffer worden van gevaarlijk vuurwerk. ,,Daar koppelen we de boodschap aan.'' Uit cijfers van Consument & Veiligheid blijkt dat het aantal vuurwerkslachtoffers de afgelopen jaren consequent is gedaald. Bij de vorige jaarwisseling waren er 630 slachtoffers, de jaren ervoor lag het gemiddelde op 1100.Het spotje waarmee Consument & Veiligheid jongeren dit jaar voor de gevaren van vuurwerk wil waarschuwen is …
Dit is 23% van het artikel.

Meer lezen?

24 uur nd.nl voor maar € 2,-

Paywall
PDF Print Stuur door

Dagelijkse nieuwsbrief