School steeds vaker opvoeder

ZUIDHORN - Nieuwe onderwijsmethoden, manieren van lesgeven en projecten in de klas werken vaak verfrissend, maar zaaien ook onrust. Terwijl de ene leerkracht geen genoeg krijgt van de vernieuwingsgolf die scholen overspoelt, vreest de ander dat veranderingen de stabiliteit van het onderwijs ondergraven en tot patstellingen tussen leerkrachten leidt.
Een einde aan de decennia oude zoektocht in de school naar een evenwicht tussen behouden en vernieuwen is nog niet in zicht, werd gisteren duidelijk tijdens een studiedag in Zuidhorn. Leerkrachten en schoolleiders van de gereformeerde basisscholen in de drie noordelijke provincies kwamen daar bij elkaar om zich te bezinnen op hun functioneren in de school. De vernieuwingsgolven die door het ministerie of teamleden over de school worden uitgestort, stond centraal in een van de bijeenkomsten. Een van de grootste veranderingen in het basisonderwijs is dat de school meer dan voorheen opvoeder …
PDF Print Stuur door

Elke dag onze nieuwsbrief?